Eerbetoon aan veteranen in Midden-Groningen

In Hoogezand is zaterdag stilgestaan bij de Nederlandse Veteranendag. Burgemeester Erica van Lente hees samen met kinderburgemeester Joep van Bergen en veteraan Gea van Dijken de Vries de veteranenvlag bij het Huis van Cultuur en Bestuur. Met de ceremonie spreekt de gemeente haar waardering uit voor de veteranen, vroeger en nu, en voor hun inzet voor vrede en veiligheid.

Volgens Van Lente mogen zij ook door ons nooit worden vergeten.

Eerbetoon aan veteranen in Midden-Groningen 2026

Hoogezand – In Midden-Groningen is zaterdag stilgestaan bij de Nederlandse Veteranendag. Op het plein bij het Huis van Cultuur en Bestuur werd de veteranenvlag gehesen als teken van erkenning en waardering voor Nederlandse veteranen.

Burgemeester Erica van Lente hees de vlag samen met kinderburgemeester Joep van Bergen en veteraan Gea van Dijken de Vries uit Midden-Groningen. De Nederlandse Veteranendag is een dag waarop veteranen worden bedankt voor hun inzet in dienst van vrede en veiligheid. Daarbij wordt stilgestaan bij militairen die zich in het verleden of in het heden hebben ingezet tijdens missies in binnen- en buitenland.

Erkenning en waardering

Volgens burgemeester Van Lente verdienen veteranen blijvende aandacht voor hun inzet.

“Veteranen verdienen onze erkenning en waardering. Met het hijsen van de vlag laten we zien dat we hun inzet niet vergeten”, aldus de burgemeester.

Waardering voor alle veteranen

Met het hijsen van de veteranenvlag spreekt de gemeente Midden-Groningen haar waardering uit voor alle veteranen, vroeger en nu. De vlagceremonie onderstreept volgens de gemeente het belang van erkenning voor hun bijdrage aan vrede en veiligheid.