Extra takkenroute na zware storm
Inwoners van Midden-Groningen kunnen takken en ander groenafval na de storm afgelopen weekend, vanaf vandaag gratis wegbrengen. Het groenafvalbrengpunt is tot en met 11 juli dagelijks geopend. Ook begint de gemeente met een extra takkenroute. De regeling is bedoeld voor groenafval uit tuinen en van eigen grond.
De gemeente is daarnaast nog bezig met het opruimen en herstellen van de stormschade in de openbare ruimte.
Midden-Groningen – Inwoners van Midden-Groningen kunnen stormafval vanaf woensdag 24 juni gratis naar het groenafvalbrengpunt brengen. De gemeente stelt het terrein tot en met zaterdag 11 juli dagelijks open en begint daarnaast met een extra takkenroute.
De regeling is bedoeld voor takken, losse boomtoppen en ander groenafval dat door de zware onweers- en regenbuien van afgelopen weekend op particuliere grond terechtkwam. Veel inwoners zijn na de storm nog bezig met het opruimen van hun tuin of erf.
Opruimen gaat door
Ook de gemeente werkt nog altijd aan het opruimen en herstellen van de stormschade. In de nacht van vrijdag op zaterdag waaiden bomen om en braken op veel plaatsen grote takken en boomtoppen af. Vooral Noordbroek, Zuidbroek, Muntendam en Meeden werden zwaar getroffen.
Direct na het noodweer lag de nadruk op gevaarlijke situaties en het vrijmaken van doorgaande wegen. Het grootste deel van die acute problemen is volgens de gemeente inmiddels opgelost.
Extra takkenroute
Inwoners vroegen na de storm onder meer om een mogelijkheid om de grote hoeveelheid takken en ander groenafval af te voeren. De gemeente begint daarom woensdag 24 juni met een extra takkenroute.